Articles de recherche
-
Simha A., Fernando,N., Fürniss, S., Le Bomin, S., Marandola, F., and Molino, J. (2019). "The categorisation of musical heritage in oral tradition societies". Translingual Discourse in Ethnomusicology 5, 203-239.
-
Leblanc, S., Sako, H., Fernando, N. (2019). « Musiques et diversité à Montréal. Un orchestre dans une communauté d’immigrants roumains et moldaves à Montréal », Cahiers d’ethnomusicologie 32, 59-79.
-
Fernando, N., Egermann, H., Chuen, L., Kimbembé, B., McAdams, S. (2014). « Musique et émotion. Quand deux disciplines travaillent ensemble à mieux comprendre le comportement musical humain ». Revue Anthropologie et Société, 38(1), 167-191.
-
Egermann H., Fernando N., Chuen L. and McAdams, S. (2015). « Music induces universal emotion-related psychophysiological responses: comparing Canadian listeners to Congolese Pygmies ». Front. Psychol. 5 .
-
Fernando, N. (2007). « Study of African Scales: A New experimental approach for cognitive aspects », Trans 11, 57-72.
-
Fowlie, L. (2019). "Central African Republic : modern and contemporaty performance practice". In The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture. California: SAGE Publications.
-
Fowlie, L. (2018). "Dancing the village: the role of musical transmission among Montreal’s Cameroonian communities". Musique & Pédagogie: La Revue FAMEQ, 33 (1), 7–9.
-
Fernando, N. (2002). "New perspectives for interactive field experiments", The Yearbook for Traditional Music (YTM), 34, 163-186
-
Fernando, N. (2007). « La construction paramétrique de l’identité musicale ». Cahiers d’Ethnomusicologie, 20, 39-66.